المميزون العرب
اهلا بيك فى بيتك الثانى المميزون العرب
المميزون العرب
اهلا بيك فى بيتك الثانى المميزون العرب
المميزون العرب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المميزون العرب

Arab-Professionals
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» عايز تغير اسمك او Kill/Death خش هتلاقى الحل
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 08, 2015 7:56 pm من طرف Admin

» New Ubdate [1 ] [GM] Sector-X
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 04, 2015 12:46 am من طرف Admin

» Sector-X 6110 All News Attack Fixed 25 King Soul P7 Just From Nemss
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 02, 2015 12:04 pm من طرف Admin

» خش هنا يا محمد خنقتنى :D
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالخميس أغسطس 20, 2015 1:15 am من طرف Admin

» صور السيرفر الجديد واللمزيات ولسا هتكمل
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالخميس أغسطس 20, 2015 12:32 am من طرف Admin

» شرح برنامج النافى كات خش افهمـ
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالثلاثاء مارس 03, 2015 9:54 am من طرف Admin

»  Source Fixed 800% 5928 Epic Trojan Jian And Chi Epic Attack Fixed Soul P7 New Stile
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 31, 2014 11:53 pm من طرف Bedo

» يلا سورس RamBo_Co للرجالة 5925!!!
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 28, 2014 1:04 pm من طرف egypte1

» اوتوباتش علشان خطر عيون المحترفون العرب
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 24, 2014 9:22 am من طرف Koko.toto


 

 لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد

اذهب الى الأسفل 
4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Koko.toto
مشرف اقسام Conquer Online
مشرف اقسام Conquer Online
Koko.toto


عدد المساهمات : 59
نقاط : 36266
تاريخ التسجيل : 06/08/2014
العمر : 26
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 2:59 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

اول حاجه ده في ملف itemtype في الباتش في فولدر ini وحط الاكواد دي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وبردو هتحطهم في ملف items في السورس كده تمام
افتح ملف ItemMinIcon وحط الاكواد دي في الاخر


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وبعدين في ملف MapItemIcon في فولدر Ani بردو حط الاكواد دي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


تمام كده فاضل الباتش انا هسيبو في الاخر خالص
نخش علي السورس بقا
افتح ملف Entity.cs وحط الاكواد دd


الكود:
#region RebornSpells
        public bool RebornSpell(ushort skillid)
        {
            if (skillid == 9876 || skillid == 6002 || skillid == 10315 || skillid == 10311 || skillid == 10313 ||
                skillid == 6003 || skillid == 10405 || skillid == 30000 || skillid == 10310 || skillid == 3050 ||
                skillid == 3060 || skillid == 3080 || skillid == 3090)
                return true;
            else
                return false;
        }
        #endregion  

وفي نفس الملف حط المود ده بردو

الكود:

public Time32 SuperCyclone;  

وبعدين ابحث عن

الكود:
public bool OnCyclone()  

وحط تحتو الكود ده

الكود:
public bool OnSuperCyclone()
        {
          return ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.SuperCyclone);
        }  

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

افتح ملف Network.PacketHandler.ccs
وابحث عن الكود ده وتمسحو


الكود:
public static Positions GetPositionFromID(UInt32 itemid)  

وبردو ابحث عن الكود ده وامسحو خالص

الكود:
public static ushort ItemPosition(uint ID)  

وحط دول بدلهم

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

تمام هتروح علي ملف Npcs.cs وابحث عن

الكود:
#region TrojanMaster  

وتمسحو خالص وتبدلو بده

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

هيطلع واحد ذكي ويقولي بيجيب ايرور هقولي غير اسم البروحكت ياحبيبي
تمام كده وبعدين في نفس ملف Npcs.cs ضيف كود الراجل الي بيديك السلام ده


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

تمام كده وتروح علي ملف Handle.cs
ونضيف الكود ده


الكود:
#region SuperCyclone
                                case 11970:
                                    {
                                        SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                        suse.Attacker = attacker.UID;
                                        suse.SpellID = spell.ID;
                                        suse.SpellLevel = spell.Level;
                                        suse.X = X;
                                        suse.Y = Y;
                                        if (!attacker.ContainsFlag3((uint)1UL << 0x16))
                                            attacked.KOCount = 0;
                                        if (attacker.Owner.Entity.ContainsFlag(0x10))
                                        {
                                            attacker.Owner.Entity.RemoveFlag(0x10);
                                            attacker.Owner.Entity.AddFlag3((uint)1UL << 0x16);
                                            attacker.Owner.Entity.SuperCyclone = Time32.Now;
                                        }
                                        attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                        break;
                                    }
                                #endregion  

وبعدين نحط الكود ده بعد اي اسكله

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

تمام وبعدين نبحث عن

الكود:
doWep2Spell = Kernel.Rate(5);

وبعد اخر كوس تحتو علي طول هتحت الكواد دي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

وبعدين ابحث عن الكود ده

الكود:
if (Target >= 400000 && Target <= 600000 || Target >= 800000)

وفوقو علي طول حط الاكواد دي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


وبعدين خش علي ملف
Game.Attacking.Caluclate
وابحث عن الكود ده


الكود:
public static uint Percent(Entity attacked, float percent)

وتحتو حط الكود ده

الكود:
public static uint Percent(uint target, float percent)
        {
            return Convert.ToUInt32(target * percent);
        }  

وبعدين خلي علف ملف Update.cs في ملف Network.GamePackets
وابحث عن


الكود:
public class Flags3

وتحت الكلمه دي Public Const uint حط الكود ده

الكود:
SuperCyclone = 0x400000,

تمام كده نخش علي ملف World.cs
وابحث عن الكود ده


الكود:
#region Decelerated

وحط ده تحتو

الكود:
#region SuperCyclone
            if (client.Entity.ContainsFlag3((uint)1UL << 0x16))
            {
                if (Time32.Now > client.Entity.SuperCyclone.AddSeconds(40))
                {
                    client.Entity.RemoveFlag3((uint)1UL << 0x16);
                }
            }
            #endregion  

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وبعدين ارفع ده علي النافي كيت

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

وده كود النافي كيت بتاع ان بي سي السلاح

الكود:
13512    0    0    EpicWeapon    2    50210    -1    1002    428    387    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0        0    0    0    0    0  

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وده الباتش يارجاله
بتاع السلام خيري


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

صور للتأكيد

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

شكرا للمشاهدا و ارجو اني اكون افتوكو.

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

مع تحياتى

Koko.toto


عدل سابقا من قبل Koko.toto في الجمعة أغسطس 08, 2014 7:58 am عدل 14 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net/
Admin
المؤسس والمدير العام للمنتدى
المؤسس والمدير العام للمنتدى
Admin


عدد المساهمات : 155
نقاط : 36463
تاريخ التسجيل : 03/08/2014
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 3:25 am

تمام تسلم ايدك استمر

بس عشان موضوعك يخش المسابقة لازم تنسقو كدا وتظبطو

لان هو الموضوع مفيد وجميل لكن لازم تنسيق وصور منسقة كدا خش على مواضيعى وشوف

على العموم براحتك

بالوفيق ليك وللجميع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net
Koko.toto
مشرف اقسام Conquer Online
مشرف اقسام Conquer Online
Koko.toto


عدد المساهمات : 59
نقاط : 36266
تاريخ التسجيل : 06/08/2014
العمر : 26
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 5:56 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

يخش المسابقة الان ولا ايه يا مدير

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net/
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 6:49 am

مشكور علي المجهود
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Koko.toto
مشرف اقسام Conquer Online
مشرف اقسام Conquer Online
Koko.toto


عدد المساهمات : 59
نقاط : 36266
تاريخ التسجيل : 06/08/2014
العمر : 26
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 7:04 am

شكر يا حبيبى ارجو ان يكون عجيك وبالتوفيق فى السيرفر يا حبيبى وانا اول وحد هينذل ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net/
Koko.toto
مشرف اقسام Conquer Online
مشرف اقسام Conquer Online
Koko.toto


عدد المساهمات : 59
نقاط : 36266
تاريخ التسجيل : 06/08/2014
العمر : 26
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 7:50 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

ارجو التثبيت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net/
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 8:48 am

تم التثبيت لفترة محدوده لاهمية الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
المؤسس والمدير العام للمنتدى
المؤسس والمدير العام للمنتدى
Admin


عدد المساهمات : 155
نقاط : 36463
تاريخ التسجيل : 03/08/2014
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2014 12:37 pm

Koko.toto كتب:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

يخش المسابقة الان ولا ايه يا مدير

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

للاسف يا حج

اصل بص اى حد بينقل من منتدى لمنتدى مش هقولق مفيش حد مش بينقل

لكن الى بيشرح شرح بكتابته هو وتنسيقه هو بيخش المسابقة

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net
Koko.toto
مشرف اقسام Conquer Online
مشرف اقسام Conquer Online
Koko.toto


عدد المساهمات : 59
نقاط : 36266
تاريخ التسجيل : 06/08/2014
العمر : 26
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالسبت أغسطس 09, 2014 3:02 pm

شكرا لمروركم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net/
UltmatoR




عدد المساهمات : 4
نقاط : 36104
تاريخ التسجيل : 13/08/2014

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالخميس أغسطس 14, 2014 1:32 pm

فى مشكله بتظهر عندى لما بضيف اخر كودين فى Handle.cs
و الاسكلات مش شغاله
رجاء حل المشكله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 15, 2014 1:48 pm

UltmatoR كتب:
فى مشكله بتظهر عندى لما بضيف اخر كودين فى Handle.cs
و الاسكلات مش شغاله
رجاء حل المشكله

هات صورة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
UltmatoR




عدد المساهمات : 4
نقاط : 36104
تاريخ التسجيل : 13/08/2014

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 15, 2014 2:28 pm

Jimmy. كتب:
UltmatoR كتب:
فى مشكله بتظهر عندى لما بضيف اخر كودين فى Handle.cs
و الاسكلات مش شغاله
رجاء حل المشكله

هات صورة

بس كده ثوانى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
UltmatoR




عدد المساهمات : 4
نقاط : 36104
تاريخ التسجيل : 13/08/2014

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالجمعة أغسطس 15, 2014 2:33 pm


دى الصوره بتاعت المشكله
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالسبت أغسطس 16, 2014 9:38 am

الاكواد بايظه يا معلم اديني شوية كده و هجبلك الصح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالسبت أغسطس 16, 2014 9:39 am

قولي بس هوا بيجبلك اليرور في اني Document بظبط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
UltmatoR




عدد المساهمات : 4
نقاط : 36104
تاريخ التسجيل : 13/08/2014

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالأحد أغسطس 17, 2014 11:10 pm

Handle.cs و الاسكلات مش شغاله و السلاحين مش بيبقوا ورا ضهروا
ارجوا متابعه الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالإثنين أغسطس 18, 2014 11:35 pm

هات صورة من اليرور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالإثنين أغسطس 18, 2014 11:38 pm

الكود:
#region SuperCyclone
                                case 11970:
                                    {
                                        SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                        suse.Attacker = attacker.UID;
                                        suse.SpellID = spell.ID;
                                        suse.SpellLevel = spell.Level;
                                        suse.X = X;
                                        suse.Y = Y;
                                        if (!attacker.ContainsFlag3((uint)1UL << 0x16))
                                            attacked.KOCount = 0;
                                        if (attacker.Owner.Entity.ContainsFlag(0x10))
                                        {
                                            attacker.Owner.Entity.RemoveFlag(0x10);
                                            attacker.Owner.Entity.AddFlag3((uint)1UL << 0x16);
                                            attacker.Owner.Entity.SuperCyclone = Time32.Now;
                                        }
                                        attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                        break;
                                    }
                                #endregion 
                                /* #region ChargingVortex
                                case 11190:
                                    {
                                        if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner))
                                        {
                                            /*if (!attacker.ContainsFlag(Update.Flags.Ride))
                                            {
                                                attacker.AttackPacket = null;
                                                return;
                                            }
                                            if (attacker.Owner.AlternateEquipment)
                                            {
                                                if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.RightWeapon))
                                                {
                                                    if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.AlternateRightWeapon))
                                                        return;
                                                    if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.AlternateRightWeapon).ID))
                                                        return;
                                                }
                                                else
                                                {
                                                    if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.AlternateRightWeapon))
                                                    {
                                                        if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.RightWeapon).ID))
                                                            return;
                                                    }
                                                    else
                                                        if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.AlternateRightWeapon).ID))
                                                            return;
                                                }
                                            }
                                            else
                                            {
                                                if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.RightWeapon))
                                                    return;
                                                if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.RightWeapon).ID))
                                                    return;
                                            }
                                            if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y) <= spell.Distance)
                                            {
                                                attacker.AddFlag(Update.Flags.Ride);
                                                PrepareSpell(spell, attacker.Owner);

                                                SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                                suse.Attacker = attacker.UID;
                                                suse.SpellID = spell.ID;
                                                suse.SpellLevel = spell.Level;
                                                ushort _X = attacker.X, _Y = attacker.Y;
                                                ushort _tX = X, _tY = Y;
                                                byte dist = (byte)Math.Min(Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y), spell.Distance);
                                                var angle = Kernel.GetAngle(_X, _Y, _tX, _tY);
                                                bool oneMove = false;
                                                while (dist != 0)
                                                {
                                                    if (attacker.fMove(angle, ref _X, ref _Y))
                                                    {
                                                        oneMove = true;
                                                        X = _X;
                                                        Y = _Y;
                                                        angle = Kernel.GetAngle(_X, _Y, _tX, _tY);
                                                    }
                                                    else break;
                                                    dist--;
                                                }
                                                if (!oneMove)
                                                {
                                                    X = suse.X = attacker.X;
                                                    Y = suse.Y = attacker.Y;
                                                }
                                                else
                                                {
                                                    suse.X = X;
                                                    suse.Y = Y;
                                                }
                                                var Array = attacker.Owner.Screen.Objects;
                                                foreach (Interfaces.IMapObject _obj in Array)
                                                {
                                                    if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player)
                                                    {
                                                        attacked = _obj as Entity;
                                                        if (Kernel.GetDistance(X, Y, attacked.X, attacked.Y) > spell.Range)
                                                            continue;
                                                        if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee))
                                                        {
                                                            var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack);

                                                            ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);

                                                            suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack);
                                                        }
                                                    }
                                                    else if (_obj.MapObjType == MapObjectType.SobNpc)
                                                    {
                                                        attackedsob = _obj as SobNpcSpawn;
                                                        if (spell.ID == 10315)
                                                            if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range)
                                                                if (Kernel.GetDistance(X, Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range)
                                                                    if (Kernel.GetDistance((ushort)((X + attacker.X) / 2), (ushort)((Y + attacker.Y) / 2), attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range)
                                                                        continue;
                                                        if (spell.ID != 10315)
                                                            if (Kernel.GetDistance(X, Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range)
                                                                continue;
                                                        if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell))
                                                        {
                                                            var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attackedsob, ref attack);

                                                            ReceiveAttack(attacker, attackedsob, attack, damage, spell);

                                                            suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack);
                                                        }
                                                    }
                                                }
                                                Attack shift = new Attack(true);
                                                shift.Attacker = attacker.UID;
                                                shift.X = X;
                                                shift.Y = Y;
                                                shift.AttackType = Attack.SkillMove;
                                                shift.dwParam = 10315;
                                                attacker.Shift(X, Y, attacker.MapID, shift);
                                                attacker.RemoveFlag(Update.Flags.Ride);
                                                attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                            }
                                            else
                                            {
                                                attacker.AttackPacket = null;
                                            }
                                        }
                                        break;
                                    }
                                    #endregion*/
ديه اول سكل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالإثنين أغسطس 18, 2014 11:40 pm

التانية
الكود:
#region ChargingVortex
                                case 11190:
                                    {
                                        if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner))
                                        {
                                            if (attacker.Owner.Map.Floor[X, Y, MapObjectType.InvalidCast, null])
                                                break;
                                            spell.UseStamina = 20;
                                            PrepareSpell(spell, attacker.Owner);
                                            SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                            suse.Attacker = attacker.UID;
                                            suse.SpellID = spell.ID;
                                            suse.SpellLevel = spell.Level;
                                            [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] = attacker.Owner.Spells[spell.ID].LevelHu;
                                            suse.X = X;
                                            suse.Y = Y;
                                            attack.X = X;
                                            attack.Y = Y;
                                            attack.Attacker = attacker.UID;
                                            attack.AttackType = 53;
                                            attack.X = X;
                                            attack.Y = Y;
                                            attacker.Owner.SendScreen(attack, true);
                                            attacker.X = X;
                                            attacker.Y = Y;
                                            if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y) <= spell.Range)
                                            {
                                                /* for (int c = 0; c < attacker.Owner.Screen.Objects.Count; c++)
                                                {
                                                    if (c >= attacker.Owner.Screen.Objects.Count)
                                                        break;
                                                    Interfaces.IMapObject _obj = attacker.Owner.Screen.Objects[c];
                                                    if (_obj == null)
                                                        continue;
                                                    if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player)
                                                    {
                                                        attacked = _obj as Entity;
                                                        if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attacked.X, attacked.Y) <= spell.Range)
                                                        {
                                                            if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee))
                                                            {
                                                                uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack);
                                                                ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);
                                                                // suse.Targets.Add(attacked.UID, damage);
                                                                suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack);
                                                            }
                                                        }
                                                    }*/
                                                var Array = attacker.Owner.Screen.Objects;
                                                foreach (Interfaces.IMapObject _obj in Array)
                                                {
                                                    if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player)
                                                    {
                                                        attacked = _obj as Entity;
                                                        if (Kernel.GetDistance(X, Y, attacked.X, attacked.Y) > spell.Range)
                                                            continue;
                                                        if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee))
                                                        {
                                                            var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack);

                                                            ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);

                                                            suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack);
                                                        }
                                                    }
                                                    else if (_obj.MapObjType == MapObjectType.SobNpc)
                                                    {
                                                        attackedsob = _obj as SobNpcSpawn;
                                                        if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) <= spell.Range)
                                                        {
                                                            if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell))
                                                            {
                                                                uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attackedsob, ref attack);
                                                                ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);
                                                                // suse.Targets.Add(attackedsob.UID, damage);
                                                                suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack);
                                                            }
                                                        }
                                                    }
                                                }
                                            }
                                            else
                                            {
                                                attacker.AttackPacket = null;
                                            }
                                            attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                            attacker.Owner.Screen.Reload(suse);
                                        }
                                        break;
                                    }
                                #endregion
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالإثنين أغسطس 18, 2014 11:41 pm

التالته يرجي مراعات وضعهم تحت بعض بلترتيب
الكود:
#region Heaven Blade
                                //HeavenBlade
                                case 10310:
                                    {
                                        if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner))
                                        {
                                            if (attacked != null)
                                            {
                                                if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attacked.X, attacked.Y) <= spell.Distance)
                                                {
                                                    SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                                    suse.Attacker = attacker.UID;
                                                    suse.SpellID = spell.ID;
                                                    suse.SpellLevel = spell.Level;
                                                    suse.X = X;
                                                    suse.Y = Y;

                                                    if (CanAttack(attacker, attacked, spell, false))
                                                    {
                                                        PrepareSpell(spell, attacker.Owner);
                                                        var damage = Game.Attacking.Calculate.Magic(attacker, attacked, spell, ref attack) ;
                                                        if (Kernel.Rate(spell.Percent))
                                                        {
                                                            ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);
                                                            suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack);
                                                        }
                                                        else
                                                        {
                                                            damage = 0;
                                                            suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack);
                                                        }
                                                        attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                                    }
                                                }
                                                else
                                                {
                                                    attacker.AttackPacket = null;
                                                }
                                            }
                                            else
                                            {
                                                if (attackedsob != null)
                                                {
                                                    if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) <= spell.Distance)
                                                    {
                                                        SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                                        suse.Attacker = attacker.UID;
                                                        suse.SpellID = spell.ID;
                                                        suse.SpellLevel = spell.Level;
                                                        suse.X = X;
                                                        suse.Y = Y;

                                                        if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell))
                                                        {
                                                            PrepareSpell(spell, attacker.Owner);
                                                            var damage = Game.Attacking.Calculate.Magic(attacker, attackedsob, spell, ref attack);
                                                            if (Kernel.Rate(spell.Percent))
                                                            {
                                                                ReceiveAttack(attacker, attackedsob, attack, damage, spell);

                                                                suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack);
                                                            }
                                                            else
                                                            {
                                                                damage = 0;
                                                                suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack);
                                                            }
                                                            attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                                        }
                                                    }
                                                }
                                            }
                                        }
                                        else
                                        {
                                            attacker.AttackPacket = null;
                                        }
                                        break;
                                    }
                                #endregion

                            }
                            attacker.Owner.IncreaseSpellExperience(Experience, spellID);
                            if (attacker.MapID == 1039)
                            {
                                if (spell.ID == 7001 || spell.ID == 9876)
                                {
                                    attacker.AttackPacket = null;
                                    return;
                                }
                                if (attacker.AttackPacket != null)
                                {
                                    attack.Damage = spell.ID;
                                    attacker.AttackPacket = attack;
                                    if (Database.SpellTable.WeaponSpells.ContainsValue(spell.ID))
                                    {
                                        if (attacker.AttackPacket == null)
                                        {
                                            attack.AttackType = Attack.Melee;
                                            attacker.AttackPacket = attack;
                                        }
                                        else
                                        {
                                            attacker.AttackPacket.AttackType = Attack.Melee;
                                        }
                                    }
                                }
                            }
                            else
                            {
                                if (spell.NextSpellID != 0)
                                {
                                    if (spell.NextSpellID >= 1000 && spell.NextSpellID <= 1002)
                                        if (Target >= 1000000)
                                        {
                                            attacker.AttackPacket = null;
                                            return;
                                        }
                                    attack.Damage = spell.NextSpellID;
                                    attacker.AttackPacket = attack;
                                }
                                else
                                {
                                    if (!Database.SpellTable.WeaponSpells.ContainsValue(spell.ID) || spell.ID == 9876)
                                        attacker.AttackPacket = null;
                                    else
                                    {
                                        if (attacker.AttackPacket == null)
                                        {
                                            attack.AttackType = Attack.Melee;
                                            attacker.AttackPacket = attack;
                                        }
                                        else
                                        {
                                            attacker.AttackPacket.AttackType = Attack.Melee;
                                        }
                                    }
                                }
                            }
                        }
                        else
                        {
                            attacker.AttackPacket = null;
                        }
                    }
                #endregion
                }
            #endregion
            }
            #endregion

        }
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
المؤسس والمدير العام للمنتدى
المؤسس والمدير العام للمنتدى
Admin


عدد المساهمات : 155
نقاط : 36463
تاريخ التسجيل : 03/08/2014
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Empty
مُساهمةموضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد   لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 20, 2014 8:13 pm

ى مشكلة اكتبها فى ركن الاسئلة يا حج
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net
 
لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» موضوع بخصوص سلاح التروجن الجديد
»  لأول مرة : شرح عمل NPC بيعلي بعد لفل 140 الي 145 بي CPS
» لأول مرة: حصريا على Arab-Professionals BoothShop Item
» شرح التعديل على سعر اى ايتم من السورس والكلينت
» برنامج التعديل على ملف itemtype لاصحاب سيرفرات كونكر تهيس

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
المميزون العرب :: أقسام Conquer Onlnie :: Conquer Onlnie Private Server-
انتقل الى: