| | لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
Koko.toto مشرف اقسام Conquer Online
عدد المساهمات : 59 نقاط : 36266 تاريخ التسجيل : 06/08/2014 العمر : 26 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 2:59 am | |
| [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]اول حاجه ده في ملف itemtype في الباتش في فولدر ini وحط الاكواد دي[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]وبردو هتحطهم في ملف items في السورس كده تمام افتح ملف ItemMinIcon وحط الاكواد دي في الاخر[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]وبعدين في ملف MapItemIcon في فولدر Ani بردو حط الاكواد دي[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] تمام كده فاضل الباتش انا هسيبو في الاخر خالص نخش علي السورس بقا افتح ملف Entity.cs وحط الاكواد دd - الكود:
-
#region RebornSpells public bool RebornSpell(ushort skillid) { if (skillid == 9876 || skillid == 6002 || skillid == 10315 || skillid == 10311 || skillid == 10313 || skillid == 6003 || skillid == 10405 || skillid == 30000 || skillid == 10310 || skillid == 3050 || skillid == 3060 || skillid == 3080 || skillid == 3090) return true; else return false; } #endregion وفي نفس الملف حط المود ده بردو - الكود:
-
public Time32 SuperCyclone; وبعدين ابحث عن - الكود:
-
public bool OnCyclone() وحط تحتو الكود ده - الكود:
-
public bool OnSuperCyclone() { return ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.SuperCyclone); } [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]افتح ملف Network.PacketHandler.ccs وابحث عن الكود ده وتمسحو - الكود:
-
public static Positions GetPositionFromID(UInt32 itemid) وبردو ابحث عن الكود ده وامسحو خالص - الكود:
-
public static ushort ItemPosition(uint ID) وحط دول بدلهم[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]تمام هتروح علي ملف Npcs.cs وابحث عن - الكود:
-
#region TrojanMaster وتمسحو خالص وتبدلو بده[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]هيطلع واحد ذكي ويقولي بيجيب ايرور هقولي غير اسم البروحكت ياحبيبي تمام كده وبعدين في نفس ملف Npcs.cs ضيف كود الراجل الي بيديك السلام ده[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]تمام كده وتروح علي ملف Handle.cs ونضيف الكود ده - الكود:
-
#region SuperCyclone case 11970: { SpellUse suse = new SpellUse(true); suse.Attacker = attacker.UID; suse.SpellID = spell.ID; suse.SpellLevel = spell.Level; suse.X = X; suse.Y = Y; if (!attacker.ContainsFlag3((uint)1UL << 0x16)) attacked.KOCount = 0; if (attacker.Owner.Entity.ContainsFlag(0x10)) { attacker.Owner.Entity.RemoveFlag(0x10); attacker.Owner.Entity.AddFlag3((uint)1UL << 0x16); attacker.Owner.Entity.SuperCyclone = Time32.Now; } attacker.Owner.SendScreen(suse, true); break; } #endregion وبعدين نحط الكود ده بعد اي اسكله[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]تمام وبعدين نبحث عن - الكود:
-
doWep2Spell = Kernel.Rate(5); وبعد اخر كوس تحتو علي طول هتحت الكواد دي[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]وبعدين ابحث عن الكود ده - الكود:
-
if (Target >= 400000 && Target <= 600000 || Target >= 800000) وفوقو علي طول حط الاكواد دي[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] وبعدين خش علي ملف Game.Attacking.Caluclate وابحث عن الكود ده - الكود:
-
public static uint Percent(Entity attacked, float percent) وتحتو حط الكود ده - الكود:
-
public static uint Percent(uint target, float percent) { return Convert.ToUInt32(target * percent); } وبعدين خلي علف ملف Update.cs في ملف Network.GamePackets وابحث عن - الكود:
-
public class Flags3 وتحت الكلمه دي Public Const uint حط الكود ده - الكود:
-
SuperCyclone = 0x400000, تمام كده نخش علي ملف World.cs وابحث عن الكود ده - الكود:
-
#region Decelerated وحط ده تحتو - الكود:
-
#region SuperCyclone if (client.Entity.ContainsFlag3((uint)1UL << 0x16)) { if (Time32.Now > client.Entity.SuperCyclone.AddSeconds(40)) { client.Entity.RemoveFlag3((uint)1UL << 0x16); } } #endregion [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]وبعدين ارفع ده علي النافي كيت[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]وده كود النافي كيت بتاع ان بي سي السلاح - الكود:
-
13512 0 0 EpicWeapon 2 50210 -1 1002 428 387 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]وده الباتش يارجاله بتاع السلام خيري[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]صور للتأكيد[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]شكرا للمشاهدا و ارجو اني اكون افتوكو.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]مع تحياتى Koko.toto
عدل سابقا من قبل Koko.toto في الجمعة أغسطس 08, 2014 7:58 am عدل 14 مرات | |
| | | Admin المؤسس والمدير العام للمنتدى
عدد المساهمات : 155 نقاط : 36463 تاريخ التسجيل : 03/08/2014 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 3:25 am | |
| تمام تسلم ايدك استمر
بس عشان موضوعك يخش المسابقة لازم تنسقو كدا وتظبطو
لان هو الموضوع مفيد وجميل لكن لازم تنسيق وصور منسقة كدا خش على مواضيعى وشوف
على العموم براحتك
بالوفيق ليك وللجميع | |
| | | Koko.toto مشرف اقسام Conquer Online
عدد المساهمات : 59 نقاط : 36266 تاريخ التسجيل : 06/08/2014 العمر : 26 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 5:56 am | |
| | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 6:49 am | |
| | |
| | | Koko.toto مشرف اقسام Conquer Online
عدد المساهمات : 59 نقاط : 36266 تاريخ التسجيل : 06/08/2014 العمر : 26 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 7:04 am | |
| شكر يا حبيبى ارجو ان يكون عجيك وبالتوفيق فى السيرفر يا حبيبى وانا اول وحد هينذل ان شاء الله | |
| | | Koko.toto مشرف اقسام Conquer Online
عدد المساهمات : 59 نقاط : 36266 تاريخ التسجيل : 06/08/2014 العمر : 26 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 7:50 am | |
| | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 8:48 am | |
| تم التثبيت لفترة محدوده لاهمية الموضوع | |
| | | Admin المؤسس والمدير العام للمنتدى
عدد المساهمات : 155 نقاط : 36463 تاريخ التسجيل : 03/08/2014 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 08, 2014 12:37 pm | |
| | |
| | | Koko.toto مشرف اقسام Conquer Online
عدد المساهمات : 59 نقاط : 36266 تاريخ التسجيل : 06/08/2014 العمر : 26 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد السبت أغسطس 09, 2014 3:02 pm | |
| | |
| | | UltmatoR
عدد المساهمات : 4 نقاط : 36104 تاريخ التسجيل : 13/08/2014
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الخميس أغسطس 14, 2014 1:32 pm | |
| فى مشكله بتظهر عندى لما بضيف اخر كودين فى Handle.cs و الاسكلات مش شغاله رجاء حل المشكله | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 15, 2014 1:48 pm | |
| - UltmatoR كتب:
- فى مشكله بتظهر عندى لما بضيف اخر كودين فى Handle.cs
و الاسكلات مش شغاله رجاء حل المشكله هات صورة | |
| | | UltmatoR
عدد المساهمات : 4 نقاط : 36104 تاريخ التسجيل : 13/08/2014
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 15, 2014 2:28 pm | |
| - Jimmy. كتب:
- UltmatoR كتب:
- فى مشكله بتظهر عندى لما بضيف اخر كودين فى Handle.cs
و الاسكلات مش شغاله رجاء حل المشكله هات صورة بس كده ثوانى | |
| | | UltmatoR
عدد المساهمات : 4 نقاط : 36104 تاريخ التسجيل : 13/08/2014
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الجمعة أغسطس 15, 2014 2:33 pm | |
| | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد السبت أغسطس 16, 2014 9:38 am | |
| الاكواد بايظه يا معلم اديني شوية كده و هجبلك الصح | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد السبت أغسطس 16, 2014 9:39 am | |
| قولي بس هوا بيجبلك اليرور في اني Document بظبط | |
| | | UltmatoR
عدد المساهمات : 4 نقاط : 36104 تاريخ التسجيل : 13/08/2014
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الأحد أغسطس 17, 2014 11:10 pm | |
| Handle.cs و الاسكلات مش شغاله و السلاحين مش بيبقوا ورا ضهروا ارجوا متابعه الموضوع | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الإثنين أغسطس 18, 2014 11:35 pm | |
| | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الإثنين أغسطس 18, 2014 11:38 pm | |
| - الكود:
-
#region SuperCyclone case 11970: { SpellUse suse = new SpellUse(true); suse.Attacker = attacker.UID; suse.SpellID = spell.ID; suse.SpellLevel = spell.Level; suse.X = X; suse.Y = Y; if (!attacker.ContainsFlag3((uint)1UL << 0x16)) attacked.KOCount = 0; if (attacker.Owner.Entity.ContainsFlag(0x10)) { attacker.Owner.Entity.RemoveFlag(0x10); attacker.Owner.Entity.AddFlag3((uint)1UL << 0x16); attacker.Owner.Entity.SuperCyclone = Time32.Now; } attacker.Owner.SendScreen(suse, true); break; } #endregion /* #region ChargingVortex case 11190: { if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner)) { /*if (!attacker.ContainsFlag(Update.Flags.Ride)) { attacker.AttackPacket = null; return; } if (attacker.Owner.AlternateEquipment) { if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.RightWeapon)) { if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.AlternateRightWeapon)) return; if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.AlternateRightWeapon).ID)) return; } else { if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.AlternateRightWeapon)) { if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.RightWeapon).ID)) return; } else if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.AlternateRightWeapon).ID)) return; } } else { if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.RightWeapon)) return; if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.RightWeapon).ID)) return; } if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y) <= spell.Distance) { attacker.AddFlag(Update.Flags.Ride); PrepareSpell(spell, attacker.Owner);
SpellUse suse = new SpellUse(true); suse.Attacker = attacker.UID; suse.SpellID = spell.ID; suse.SpellLevel = spell.Level; ushort _X = attacker.X, _Y = attacker.Y; ushort _tX = X, _tY = Y; byte dist = (byte)Math.Min(Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y), spell.Distance); var angle = Kernel.GetAngle(_X, _Y, _tX, _tY); bool oneMove = false; while (dist != 0) { if (attacker.fMove(angle, ref _X, ref _Y)) { oneMove = true; X = _X; Y = _Y; angle = Kernel.GetAngle(_X, _Y, _tX, _tY); } else break; dist--; } if (!oneMove) { X = suse.X = attacker.X; Y = suse.Y = attacker.Y; } else { suse.X = X; suse.Y = Y; } var Array = attacker.Owner.Screen.Objects; foreach (Interfaces.IMapObject _obj in Array) { if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player) { attacked = _obj as Entity; if (Kernel.GetDistance(X, Y, attacked.X, attacked.Y) > spell.Range) continue; if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee)) { var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack);
ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);
suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack); } } else if (_obj.MapObjType == MapObjectType.SobNpc) { attackedsob = _obj as SobNpcSpawn; if (spell.ID == 10315) if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range) if (Kernel.GetDistance(X, Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range) if (Kernel.GetDistance((ushort)((X + attacker.X) / 2), (ushort)((Y + attacker.Y) / 2), attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range) continue; if (spell.ID != 10315) if (Kernel.GetDistance(X, Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) > spell.Range) continue; if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell)) { var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attackedsob, ref attack);
ReceiveAttack(attacker, attackedsob, attack, damage, spell);
suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack); } } } Attack shift = new Attack(true); shift.Attacker = attacker.UID; shift.X = X; shift.Y = Y; shift.AttackType = Attack.SkillMove; shift.dwParam = 10315; attacker.Shift(X, Y, attacker.MapID, shift); attacker.RemoveFlag(Update.Flags.Ride); attacker.Owner.SendScreen(suse, true); } else { attacker.AttackPacket = null; } } break; } #endregion*/ ديه اول سكل | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الإثنين أغسطس 18, 2014 11:40 pm | |
| التانية - الكود:
-
#region ChargingVortex case 11190: { if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner)) { if (attacker.Owner.Map.Floor[X, Y, MapObjectType.InvalidCast, null]) break; spell.UseStamina = 20; PrepareSpell(spell, attacker.Owner); SpellUse suse = new SpellUse(true); suse.Attacker = attacker.UID; suse.SpellID = spell.ID; suse.SpellLevel = spell.Level; [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] = attacker.Owner.Spells[spell.ID].LevelHu; suse.X = X; suse.Y = Y; attack.X = X; attack.Y = Y; attack.Attacker = attacker.UID; attack.AttackType = 53; attack.X = X; attack.Y = Y; attacker.Owner.SendScreen(attack, true); attacker.X = X; attacker.Y = Y; if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y) <= spell.Range) { /* for (int c = 0; c < attacker.Owner.Screen.Objects.Count; c++) { if (c >= attacker.Owner.Screen.Objects.Count) break; Interfaces.IMapObject _obj = attacker.Owner.Screen.Objects[c]; if (_obj == null) continue; if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player) { attacked = _obj as Entity; if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attacked.X, attacked.Y) <= spell.Range) { if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee)) { uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack); ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell); // suse.Targets.Add(attacked.UID, damage); suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack); } } }*/ var Array = attacker.Owner.Screen.Objects; foreach (Interfaces.IMapObject _obj in Array) { if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player) { attacked = _obj as Entity; if (Kernel.GetDistance(X, Y, attacked.X, attacked.Y) > spell.Range) continue; if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee)) { var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack); ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell); suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack); } } else if (_obj.MapObjType == MapObjectType.SobNpc) { attackedsob = _obj as SobNpcSpawn; if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) <= spell.Range) { if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell)) { uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attackedsob, ref attack); ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell); // suse.Targets.Add(attackedsob.UID, damage); suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack); } } } } } else { attacker.AttackPacket = null; } attacker.Owner.SendScreen(suse, true); attacker.Owner.Screen.Reload(suse); } break; } #endregion | |
| | | Jimmy. عضو مشارك
عدد المساهمات : 67 نقاط : 36258 تاريخ التسجيل : 07/08/2014 العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الإثنين أغسطس 18, 2014 11:41 pm | |
| التالته يرجي مراعات وضعهم تحت بعض بلترتيب - الكود:
-
#region Heaven Blade //HeavenBlade case 10310: { if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner)) { if (attacked != null) { if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attacked.X, attacked.Y) <= spell.Distance) { SpellUse suse = new SpellUse(true); suse.Attacker = attacker.UID; suse.SpellID = spell.ID; suse.SpellLevel = spell.Level; suse.X = X; suse.Y = Y;
if (CanAttack(attacker, attacked, spell, false)) { PrepareSpell(spell, attacker.Owner); var damage = Game.Attacking.Calculate.Magic(attacker, attacked, spell, ref attack) ; if (Kernel.Rate(spell.Percent)) { ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell); suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack); } else { damage = 0; suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack); } attacker.Owner.SendScreen(suse, true); } } else { attacker.AttackPacket = null; } } else { if (attackedsob != null) { if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, attackedsob.X, attackedsob.Y) <= spell.Distance) { SpellUse suse = new SpellUse(true); suse.Attacker = attacker.UID; suse.SpellID = spell.ID; suse.SpellLevel = spell.Level; suse.X = X; suse.Y = Y;
if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell)) { PrepareSpell(spell, attacker.Owner); var damage = Game.Attacking.Calculate.Magic(attacker, attackedsob, spell, ref attack); if (Kernel.Rate(spell.Percent)) { ReceiveAttack(attacker, attackedsob, attack, damage, spell);
suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack); } else { damage = 0; suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack); } attacker.Owner.SendScreen(suse, true); } } } } } else { attacker.AttackPacket = null; } break; } #endregion
} attacker.Owner.IncreaseSpellExperience(Experience, spellID); if (attacker.MapID == 1039) { if (spell.ID == 7001 || spell.ID == 9876) { attacker.AttackPacket = null; return; } if (attacker.AttackPacket != null) { attack.Damage = spell.ID; attacker.AttackPacket = attack; if (Database.SpellTable.WeaponSpells.ContainsValue(spell.ID)) { if (attacker.AttackPacket == null) { attack.AttackType = Attack.Melee; attacker.AttackPacket = attack; } else { attacker.AttackPacket.AttackType = Attack.Melee; } } } } else { if (spell.NextSpellID != 0) { if (spell.NextSpellID >= 1000 && spell.NextSpellID <= 1002) if (Target >= 1000000) { attacker.AttackPacket = null; return; } attack.Damage = spell.NextSpellID; attacker.AttackPacket = attack; } else { if (!Database.SpellTable.WeaponSpells.ContainsValue(spell.ID) || spell.ID == 9876) attacker.AttackPacket = null; else { if (attacker.AttackPacket == null) { attack.AttackType = Attack.Melee; attacker.AttackPacket = attack; } else { attacker.AttackPacket.AttackType = Attack.Melee; } } } } } else { attacker.AttackPacket = null; } } #endregion } #endregion } #endregion
} | |
| | | Admin المؤسس والمدير العام للمنتدى
عدد المساهمات : 155 نقاط : 36463 تاريخ التسجيل : 03/08/2014 الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/ العمل/الترفيه : طالب
| موضوع: رد: لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد الأربعاء أغسطس 20, 2014 8:13 pm | |
| ى مشكلة اكتبها فى ركن الاسئلة يا حج | |
| | | | لأول مرة: التروجن الجديد كامل بالاسكلات كاملة بعد التعديل الجديد | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |