المميزون العرب
اهلا بيك فى بيتك الثانى المميزون العرب
المميزون العرب
اهلا بيك فى بيتك الثانى المميزون العرب
المميزون العرب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المميزون العرب

Arab-Professionals
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» عايز تغير اسمك او Kill/Death خش هتلاقى الحل
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 08, 2015 7:56 pm من طرف Admin

» New Ubdate [1 ] [GM] Sector-X
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 04, 2015 12:46 am من طرف Admin

» Sector-X 6110 All News Attack Fixed 25 King Soul P7 Just From Nemss
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 02, 2015 12:04 pm من طرف Admin

» خش هنا يا محمد خنقتنى :D
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالخميس أغسطس 20, 2015 1:15 am من طرف Admin

» صور السيرفر الجديد واللمزيات ولسا هتكمل
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالخميس أغسطس 20, 2015 12:32 am من طرف Admin

» شرح برنامج النافى كات خش افهمـ
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالثلاثاء مارس 03, 2015 9:54 am من طرف Admin

»  Source Fixed 800% 5928 Epic Trojan Jian And Chi Epic Attack Fixed Soul P7 New Stile
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 31, 2014 11:53 pm من طرف Bedo

» يلا سورس RamBo_Co للرجالة 5925!!!
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 28, 2014 1:04 pm من طرف egypte1

» اوتوباتش علشان خطر عيون المحترفون العرب
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 24, 2014 9:22 am من طرف Koko.toto


 

 شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك

اذهب الى الأسفل 
+3
manboy00
jevolove
BlooDKiD-TQ
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
BlooDKiD-TQ
مشرف Conquer Online Private Server
مشرف Conquer Online Private Server



عدد المساهمات : 42
نقاط : 36250
تاريخ التسجيل : 05/08/2014

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2014 1:10 am

بسم الله الرحمن الرحيم

هى حاجة من الاتنين
ي اما انت مش ضايف ال memoryagate اما عندك مش مظبوطة
يلا اول حاجه افتح
الكود:
PacketHandel
بعدين ندور على الكود ده

الكود:
#region MemoryAgate

وامسحو كولو وحط دة مكانو

الكود:
#region MemoryAgate
                case 2110:
                    {
                        uint ItemUID = BitConverter.ToUInt32(packet, 8);
                        switch (packet[4])
                        {
                            case 1://record
                                {
                                    if (client.Map.IsDynamic()) return;
                                    ConquerItem Item = null;
                                    if (client.Inventory.TryGetItem(ItemUID, out Item))
                                    {
                                        if (Item.Agate_map.ContainsKey(packet[12]))
                                        {
                                            Item.Agate_map[(uint)packet[12]] = client.Entity.MapID
                                              + "~" + client.Entity.X
                                              + "~" + client.Entity.Y;
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                            Item.SendAgate(client);
                                            break;
                                        }
                                        if (packet[12] > Item.Agate_map.Count)
                                        {
                                            Item.Agate_map.Add((byte)(Item.Agate_map.Count), client.Entity.MapID
                                              + "~" + client.Entity.X
                                              + "~" + client.Entity.Y);
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                            Item.SendAgate(client);
                                            break;
                                        }
                                        else
                                        {
                                            if (!Item.Agate_map.ContainsKey(packet[12]))
                                            {

                                                Item.Agate_map.Add(packet[12], client.Entity.MapID
                                                    + "~" + client.Entity.X

                                                  + "~" + client.Entity.Y);
                                                Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                                Item.SendAgate(client);
                                            }
                                            break;
                                        }
                                    }
                                    break;
                                }
                            case 3://recal
                                {
                                    if (client.Map.IsDynamic()) return;
                                    ConquerItem Item = null;
                                    if (client.Inventory.TryGetItem(ItemUID, out Item))
                                    {

                                        if (Item.Agate_map.ContainsKey(packet[12]))
                                        {
                                            if (ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[0].ToString()) == 1038)
                                                return;
                                            if (ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[0].ToString()) == 6001)
                                                return;
                                            client.Entity.Teleport(ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[0].ToString())
                                                , ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[1].ToString())
                                                , ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[2].ToString()));
                                            Item.Durability--;
                                            Item.SendAgate(client);
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                        }
                                    }
                                    break;
                                }
                            case 4://repair
                                {
                                    ConquerItem Item = null;
                                    if (client.Inventory.TryGetItem(ItemUID, out Item))
                                    {
                                        int cost = (int)(Item.MaximDurability - Item.Durability) / 2;
                                        if (cost == 0)
                                            cost = 1;
                                        if (client.Entity.ConquerPoints > cost)
                                        {
                                            client.Entity.ConquerPoints -= (uint)cost;
                                            Item.Durability = Item.MaximDurability;
                                            Item.SendAgate(client);
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                        }
                                    }
                                    break;
                                }
                        }
                        break;
                    }
                #endregion 



لو معندكش الكود اللى بتبحث عنو اصلا
دور على الكود دة

الكود:
#region Race potions (2072)


وحط تحتة الكود دة



الكود:
#region MemoryAgate
                case 2110:
                    {
                        uint ItemUID = BitConverter.ToUInt32(packet, 8);
                        switch (packet[4])
                        {
                            case 1://record
                                {
                                    if (client.Map.IsDynamic()) return;
                                    ConquerItem Item = null;
                                    if (client.Inventory.TryGetItem(ItemUID, out Item))
                                    {
                                        if (Item.Agate_map.ContainsKey(packet[12]))
                                        {
                                            Item.Agate_map[(uint)packet[12]] = client.Entity.MapID
                                              + "~" + client.Entity.X
                                              + "~" + client.Entity.Y;
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                            Item.SendAgate(client);
                                            break;
                                        }
                                        if (packet[12] > Item.Agate_map.Count)
                                        {
                                            Item.Agate_map.Add((byte)(Item.Agate_map.Count), client.Entity.MapID
                                              + "~" + client.Entity.X
                                              + "~" + client.Entity.Y);
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                            Item.SendAgate(client);
                                            break;
                                        }
                                        else
                                        {
                                            if (!Item.Agate_map.ContainsKey(packet[12]))
                                            {

                                                Item.Agate_map.Add(packet[12], client.Entity.MapID
                                                    + "~" + client.Entity.X

                                                  + "~" + client.Entity.Y);
                                                Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                                Item.SendAgate(client);
                                            }
                                            break;
                                        }
                                    }
                                    break;
                                }
                            case 3://recal
                                {
                                    if (client.Map.IsDynamic()) return;
                                    ConquerItem Item = null;
                                    if (client.Inventory.TryGetItem(ItemUID, out Item))
                                    {

                                        if (Item.Agate_map.ContainsKey(packet[12]))
                                        {
                                            if (ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[0].ToString()) == 1038)
                                                return;
                                            if (ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[0].ToString()) == 6001)
                                                return;
                                            client.Entity.Teleport(ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[0].ToString())
                                                , ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[1].ToString())
                                                , ushort.Parse(Item.Agate_map[packet[12]].Split('~')[2].ToString()));
                                            Item.Durability--;
                                            Item.SendAgate(client);
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                        }
                                    }
                                    break;
                                }
                            case 4://repair
                                {
                                    ConquerItem Item = null;
                                    if (client.Inventory.TryGetItem(ItemUID, out Item))
                                    {
                                        int cost = (int)(Item.MaximDurability - Item.Durability) / 2;
                                        if (cost == 0)
                                            cost = 1;
                                        if (client.Entity.ConquerPoints > cost)
                                        {
                                            client.Entity.ConquerPoints -= (uint)cost;
                                            Item.Durability = Item.MaximDurability;
                                            Item.SendAgate(client);
                                            Database.ConquerItemTable.UpdateItemAgate(Item);
                                        }
                                    }
                                    break;
                                }
                        }
                        break;
                    }
                #endregion 



بس كدة يا معلم ان شاء الله تتعامل عندك يا باشا وتبقا تمام اوى

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
jevolove
مشرف Conquer Online Private Server
مشرف Conquer Online Private Server



عدد المساهمات : 48
نقاط : 36264
تاريخ التسجيل : 05/08/2014
العمر : 28
الموقع : snipergun.tk
العمل/الترفيه : conqur praivet

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2014 1:16 am

تسلم حبيبى على الموضوع جميل جداا ومفيد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
manboy00
عضو مشارك
عضو مشارك
manboy00


عدد المساهمات : 41
نقاط : 36222
تاريخ التسجيل : 05/08/2014
العمر : 31
العمل/الترفيه : مهندس كومبيوتر-اسعى للوصول للبرمجيات

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2014 1:25 am

تسلمـ ايدك يامعلم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
المؤسس والمدير العام للمنتدى
المؤسس والمدير العام للمنتدى
Admin


عدد المساهمات : 155
نقاط : 36463
تاريخ التسجيل : 03/08/2014
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2014 1:27 am

تسلم ايدك يا ريس

بالتوفيق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net
BlooDKiD-TQ
مشرف Conquer Online Private Server
مشرف Conquer Online Private Server



عدد المساهمات : 42
نقاط : 36250
تاريخ التسجيل : 05/08/2014

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2014 2:21 am

تسلم حبيبي على مرورك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
MR.Casper

MR.Casper


عدد المساهمات : 12
نقاط : 36227
تاريخ التسجيل : 04/08/2014
العمر : 27
الموقع : abukabir
العمل/الترفيه : https://arab-professionals.forumegypt.net/

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2014 8:42 am

في احسن تقدم يا حج ربنا يعينك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net/
BlooDKiD-TQ
مشرف Conquer Online Private Server
مشرف Conquer Online Private Server



عدد المساهمات : 42
نقاط : 36250
تاريخ التسجيل : 05/08/2014

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالخميس أغسطس 07, 2014 12:17 pm

تسلم حبيبي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jimmy.
عضو مشارك
عضو مشارك
Jimmy.


عدد المساهمات : 67
نقاط : 36258
تاريخ التسجيل : 07/08/2014
العمل/الترفيه : لسه طالب في ثانوي

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالخميس أغسطس 07, 2014 5:08 pm

مشكور علي الموضوع و شكرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Koko.toto
مشرف اقسام Conquer Online
مشرف اقسام Conquer Online
Koko.toto


عدد المساهمات : 59
نقاط : 36266
تاريخ التسجيل : 06/08/2014
العمر : 26
الموقع : arab-professionals.forumegypt.net/
العمل/الترفيه : طالب

شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Empty
مُساهمةموضوع: رد: شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك   شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك Icon_minitimeالسبت أغسطس 09, 2014 2:44 pm

شكرا جدا الف مليون شكرا على هذا الموضوع الرائع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://arab-professionals.forumegypt.net/
 
شرح تعديل مشكلة ال MemoryAgate اللى مش بتوديك المكان اللى انت عايزو الحل صحيح بس على حسب سورسك
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ارجو الحل ,, شكرا
» مشكلة .......
» عايز تغير اسمك او Kill/Death خش هتلاقى الحل
» مشكلة فى الgurad +مشاكل فى الانبيسهات
» تكامل موضوع حل مشكلة الدم مش بيكمل لاخره

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
المميزون العرب :: أقسام Conquer Onlnie :: Conquer Onlnie Private Server-
انتقل الى: